onsdag 4 juni 2008

Andreas Eriksson fortfarande inte tillbaka i spel

Först sades det att han skulle spela derbyt mot Enköping och när det visade att lårskadan inte gett med sig sades det att han definitivt skulle spela matchen mot Brommapojkarna. Till Upsala Nya Tidning säger nu Andreas Eriksson att skadan fortfarande inte är läkt och att han tvingas stå över även matchen mot BP:

- Det är inte bra än. Jag tränade fullt ut i fredags, men sedan försökte jag på mig ett skott och då var det som allt drogs upp igen, inte fullt ut, men lite. Jag försöker att skynda mig tillbaka, men just nu känns det som det går väldigt långsamt.

Att Andreas Eriksson fortfarande är skadad är givetvis ett stort avbräck för Sirius som ska försöka visa att förra veckans derbyvinst mot Enköping inte var någon tillfällighet. En som däremot är tillbaka i spel är Mani Tourang som nu avtjänat sin avstängning från matchen mot Qviding. Även Patrik S:t Cyr är tillbaka i spel och väntas snart ta plats i Sirius.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: